ZAKRĘĆ SIĘ NA CZYTANIE!
Tak brzmiało hasło tegorocznego happeningu czytelniczego, który odbył się 17 marca 2016r. Przygotowany został przez uczniów klasy IV pod czujnym okiem pani Katarzyny Grzybowskiej.
Po długiej przerwie na sali gimnastycznej miejsca zajęli uczniowie klas 0 - VI. Pani Grzybowska poinformowała zebranych o celu spotkania i zaprosiła na scenę uczniów klasy czwartej, którzy przebrani byli za postacie z baśni o królewnie Śnieżce. Weszli na salę, skandując niesione przez siebie hasła, zachęcające do czytania. Mnie najbardziej podobało się to, którego autorką była noblistka Wisława Szymborska. Brzmiało ono tak: „Czytanie to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”.
Następnym punktem uroczystości była ruchowa interpretacja tekstu piosenki: „Czy tutaj mieszka królewna Śnieżka?”. Po niej poznaliśmy imiona krasnoludków, które towarzyszyły królewnie i złą czarownicę. Po prezentacji Bartek pięknie wyrecytował wiersz „Książka czeka”, a krasnoludki zadawały nam zagadki i wymieniały zalety książki.
Później zaproszeni zostaliśmy do ruchowej zabawy aktywizującej. Pani Kasia czytała opowiadanie pt. „Zaczarowany las”, a my musieliśmy w odpowiedni sposób reagować na cztery wymienione wcześniej słowa. Podczas zabawy trzeba było wykazać się dobrą pamięcią, refleksem, koncentracją. Wspólnie stworzyliśmy ciekawe słuchowisko z efektami dźwiękowymi.
Na zakończenie imprezy ogłoszony został konkurs na wykonanie zakładki do książki, którego rozstrzygnięcie nastąpi 21 kwietnia oraz mieliśmy możliwość wysłuchania audiobooków nagranych przez uczniów naszej szkoły i nagrodzonych w konkursie organizowanym przez Bibliotekę Pedagogiczną w Ostrołęce pod hasłem „W Stumilowym Lesie”. Wśród nich znalazło się też moje nagranie. Nasze prezentacje bardzo się wszystkim podobały, z czego bardzo się cieszę. Po uroczystości rozeszliśmy się do klas na dalsze lekcje.
Tegoroczny występ naszych czwartoklasistów bardzo mi się podobał. Jestem ciekawy, co zaprezentują koledzy i koleżanki z klasy III w następnym roku.
Maciej Kubeł, kl. V
|